سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Ghati pati

چگونه ترافیک وب سایت را افزایش دهیم؟

    نظر

 

افزایش ترافیک سایت موضوعی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. امروزه با توجه به ایجاد وب سایت های مختلف با موضوعات مختلف ،رقابتی ایجاد شده است که باعث میشود هر وب سایتی بنابر کیفیت کاری که ارائه می دهد محبوبیت داشته باشد. یکی از راه های دیده شدن هر وب سایتی این است که بتواند بازدید کننده و یا افزایش ترافیک سایت داشته باشد و اگر یک وب سایت بازدید کننده نداشته باشد نخواهد توانست به موفقیت دست پیدا کند.

روش های افزایش ترافیک وب سایت

برای افزایش ترافیک سایت راه های زیادی وجود دارد که با به کارگیری این راه های اصولی می توان بازدید یک وب سایت را به صورت روزانه افزایش داد و وظیفه هر وب مستری است که به این اصول ها اشراف کامل داشته باشد.در کل به روش هایی که به جهت بهینه سازی وب سایت برای افزایش ترافیک سایت به کار گرفته می شود سئو گفته میشود و ما در این مقاله می خواهیم جدیدترین راه های افزایش ترافیک سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

1. وب سایت را برای نمایش در هر دستگاهی بهینه کنید

امروزه استفاده از موبایل و تبلت بسیار بیشتر شده است و حتی طبق آمارها بازدیدهای اینترنتی که امروزه صورت می گیرد بیشتر با استفاده از دستگاه های همراه مانند موبایل ها و تبلت ها می باشد.بنابراین هر وب سایتی که برای نمایش درست در دستگاه های همراه بهینه شده باشد باعث میشود که گوگل آن وب سایت را در نتایج جستجوها برای گوشی های موبایل قرار دهد و این خود یکی از روش های افزایش ترافیک سایت می باشد. این مسئله به حدی مهم است که در سال جدید گوگل بهینه بودن وب سایت برای گوشی های همراه و یا تبلت ها را جزء فاکتورهای سئو قلمداد کرده است. پس وب سایت خود را به خوبی برای نمایش در دستگاه های همراه بهینه کنید.

 

 

2.سرعت لود وب سایت در افزایس ترافیک سایت بسیار موثر است

وقتی کاربران وارد یک وب سایت می شوند معمولا وقت این را نخواهند داشت تا مدت زیادی را صبر کنند تا وب سایت لود شود و اگر یک وب سایت از سرعت لودینگ پایینی برخوردار بوده باشد بازدید کننده های خود را از دست خواهند داد. یکی از فاکتورهای مهم افزایش ترافیک سایت این است که سرعت لود وب سایت را افزایش دهید تا وقتی کاربری میخواهد صفحه وب سایت شما را باز کند، آن صفجه خیلی سریع لود شود که خود باعث افزایش ترافیک و بازدید کننده ها خواهد شد و از نظر گوگل نیز امتیاز خوبی را به دست می آورد.

 

 

3.قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

شبکه های اجتماعی یکی از بالقوه ترین ابزارها برای افزایش ترافیک سایت می باشند.برای این که از قدرت افزایش بازدید کننده توسط شبکه های اجتماعی برخوردار باشید باید در هر شبکه یک پیج برای وب سایت خود داشته باشید و وقتی مطالبی را در وب سایت قرار میدهید، بخشی از مطالب را در شبکه های اجتماعی نیز منتشر کرده و به صفحات وب سایت لینک دهید به این صورت شاهد افزایش چشمگیر بازدید کننده گان وب سایت خود خواهید شد. خصوصا امروزه که بسیاری از شبکه های اجتماعی قابلیت های بسیار خوبی را در اختیار صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین قرار داده است تا بتوانند بازار یابی خوبی را داشته باشند.

همچنین درصد بسیار بالایی از مردم وقتشان را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و اگر شما بتوانید صفحات قدرتمندی از نظر ساختار و محتوا در شبکه های اجتماعی داشته باشید شاهد افزایش ترافیک سایت خواهید بود و خود یکی از روش های حرفه ای بهتر کردن سئوی وب سایت است.

4.بک لینک ها و رپورتاژ آگهی ( تبلیغات اینترنتی )

هرچند ایجاد بک لینک های مناسب از روش های قدیمی در افزایش ترافیک سایت می باشد ولی امروزه هم با رویکردی جدید وارد عمل شده است. تبلیغات اینترنتی در وب سایت های مرتبط با موضوع وب سایت شما و یا تبلیغات در سایت های پربازدید از جمله روش هایی است که امروزه شما میتوانید با استفاده از این روش ها بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. به عنوان مثال رپورتاژ آگهی از جمله موارد خوب و کاربردی در زمینه تبلیغات است که اگر به صورت اصولی مورد استفاده قرار گیرد باعث افزایش ترافیک سای)(Targeted web traffic) خواهد شد.

موضوع مهم در استفاده از بک لینک ها و دادن اگهی های اینترنتی این است که باید سعی کنید در وب سایت هایی آگهی بدید و از آن ها بک لینک بگیرید که اولا با موضوع وب سایت شما ارتباط داشته باشد و دوم این که از امتیاز و رتبه بالایی برخوردار بوده باشد چرا که تبادل لینک با وب سایت هایی با رتبه کم باعث می شود بازدیدکنندگان آنچنانی نداشته باشید.

 

 

5.استفاده از ظاهر مناسب و رنگبندی درست ( گرافیک خوب )

شاید باورتان نشود که ساختار گرافیکی یک وب سایت و ترکیبات رنگی چقدر در جذب بازدید کننده ها و تبدیل بازدید کننده به مشتریان تاثیر دارد.وقتی شما در وب سایت خودتان از ترکیبات رنگی مناسب و چشم نواز استفاده کنید و همچنین ساختار وب سایت شما به گونه ای باشد که کاربران بتوانند خیلی راحت به مطالب مورد نظرشان دسترسی داشته باشند باعث خواهد شد که هر بازدید کننده ای که فقط برای یک بار به وب سایت شما مراجعه می کند ماندگار شده و حتی افراد دیگری را نیز به وب سایت شما بیاورد و به این ترتیب یک بازدید کننده به مشتریان همیشگی تبدیل خواهد شد.

باید به شدت از شلوغ کردن صفحات وب سایت خود پرهیز کنید و هر مطالب و یا آگهی را در سایت قرار ندهید چرا که وقتی بازدیدکنندگان به وب سایت(seo25.com) مراجعه کنند و با صفحه ای شلوغ مواجه شوند سردرگم شده و خیلی سریع وب سایت را ترک خواهند کرد، پس برای افزایش ترافیک سایت حتما موضوع گرافیک را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک صفحه وب سایت خوب و آرام را تحویل کاربران خود دهید و باعث شوید که کاربرانی که به وب سایت شما رجوع میکنند احساس خوبی داشته باشند.

در ادامه باید اشاره کردن که تصاویری را که در وب سایت قرار میدهید را نیز باید سئو کنید. بسیاری از افراد مطالب خود در وب سایت را سئو میکنند و از کلمات کلیدی و روش های مختلفی برای سئوی مطالب استفاده می کنند ولی فراموش می کنند که بهینه سازی تصاویر چقدر باعث خواهد شد که ترافیک وب سایت افزایش پیدا کند.

گوگل توجه بسیاری زیادی را به سئوی تصاویر دارد و اگر سئوی یک تصویر در سایت به خوبی رعایت نشده باشد باعث افت امتیاز سئو در سایت خواهد شد. مسائلی مانند استفاده از توضیحات تصاویر (alt ) نیز یکی از گزینه های مهم در بهینه سازی تصاویر میباشد. از موارد دیگر بهینه سازی تصاویر فشرده کردن تصویر است که خود یکی از عوامل افزایش سرعت سایت خواهد بود و تمامی این موارد هستند که هر کدام در جایگاه خود باعث می شود که یک وب سایت بتواند به خوبی در بین هزاران وب سایت دیده شود و یا خیر.

در این جا به چند مورد از اصلی ترین موارد افزایش ترافیک وب سایت اشاره شده که شما می توانید با به کارگیری صحیح این موارد بازدید کنندگان وب سایت خودتان را افزایش دهید.

 

 

 

منابع

http://winblog.us

http://businessadministrationcareer.org